Project Description

Van Gils fashion – KNVB sponsor campagne
Als projectmanager ‘KNVB sponsoring’ voor Van Gils fashion was Sem den Hollander (#ROOTS ) betrokken bij zowel het leveren van de kleding aan het Nederlands elftal, technische staf, bestuur en medewerkers als ook bij het coördineren en aansturen van de complete marketing campagne.

Projectcoördinatie, implementatie en aansturen reclamebureau, social media, mediabureau en PR bureau.

De viral met daarin Kevin Richardson in pak van Van Gils voetballend met wilde leeuwen stond centraal in de Van Gils campagne tijdens het WK en was de lancering van het sponsorschap. Tijdens het WK is het vrijwel onmogelijk om op te boksen tegen al het mediageweld van de grote multinationals, deze viral was het gevolg. Naast  ondersteuning vanuit  PR en seeding van de video hebben we er uiteraard wel voor gekozen om in Nederland met een beperkt budget media in te kopen te ondersteuning van de video en om een commerciële vertaling te maken. (webshop/ KNVB collectie). www.vangils.eu

Campagne:

  • TV-commercial (rondom wedstrijden NL elftal)
  • Print in Telegraaf
  • Print in Life after Football
  • Billboard A17
  • LCD video wall
  • Website landingpage Van Gils
  • Webshop
  • E-mailings Van Gils
  • KNVB partnermailing
  • Google Adwords
  • Facebook Advertising
  • Social Media content
  • Online advertising Nu.nl
  • POS Materiaal