Project Description

Als projectmanager ‘KNVB sponsoring’ voor Van Gils fashion was Sem den Hollander (#ROOTS ) ook betrokken bij de totstandkoming en implementatie van de zeer succesvolle viral: A world’s first: Kevin Richardson playing football with wild lions. Deze video heeft wereldwijd meer dan 10 mln views gehad. Naast het YouTube kanaal van Van Gils en diverse andere kanalen kwamen de aanvragen binnen vanuit Japan, Amerika, Canada, Zuid-Afrika, Spanje, etc..

Deze viral stond centraal in de Van Gils campagne tijdens het WK en was de lancering van het sponsorschap. Tijdens het WK is het vrijwel onmogelijk om op te boksen tegen al het mediageweld van de grote multinationals, deze viral was het gevolg. Naast  ondersteuning vanuit  PR en seeding van de video hebben we er uiteraard wel voor gekozen om in Nederland met een beperkt budget media in te kopen te ondersteuning van de video en om een commerciële vertaling te maken naar commercie (webshop/ KNVB collectie).

zie Van Gils fashion – KNVB sponsor campagne voor een overzicht van de volledige campagne.